Húsvéti finomságok: együnk bárányt

Húsvét közeledtével fogyasztásösztönző promóciós kampányt indított az Agrárminisztérium a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet és az Agrármarketing Centrum közreműködésével. 

Kevesen ismerik  a juh- és bárányhús emberi szervezetre gyakorolt jótékony hatását. Ráadásul a legelőre alapozott bárányhústermelés fenntartható módja az élelmiszerelőállításnak, és a természet védelme mellett különleges gasztroélményt is nyújt a fogyasztóknak. Ezzel indokolta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára, miért is fontos ösztönözni a juh- és bárányfogyasztást, a kampány keddi megnyitóján.

“A legelőre alapozott bárányhústermelés fenntartható módja az élelmiszerelőállításnak, és gasztroélményt nyújt a fogyasztóknak.”  Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára

A juhászat az állattenyésztési ágazatok közül szinte egyedül, az elmúlt járványévben is fejlődött az európai piac fogyasztási trendjéknek hatására. A felvásárlási árak is növekedtek, egy év alatt 10 százalékkal emelkedett az élőállat piaci ára. A juhtartás tehát amellett, hogy fenntartható, perspektivikus is.

Hazánkban alig 18-20 dkg az évi egy főre jutó juhhúsfogyasztással. Elmarad az uniós 1,3 kilós átlagtól.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője emlékeztetett arra, hogy milyen nagy hagyománya van Magyarországon a juh- és a bárányhús fogyasztásnak. A mai modern konyhakultúrába is kiválóan beilleszthető. Mégis hazánkban alig 18-20 dekagramm az évi egy főre jutó juhhúsfogyasztással. Ez messze elmarad az uniós 1,3 kilós átlagtól. A húsvét hagyományos ünnepi étele a fiatal bárány, ezért időzítették a fogyasztásösztönző kampányt a mostani időszakra.  Az ízletes bárány- és juhhús népszerűsítésével elsősorban rádiószpotok és közösségi médiahirdetések formájában találkozhatnak majd a fogyasztók.

Bátor Árpád, a Juh és Kecske Ágazatért Egyesület elnöke azt tartotta a szakmaközi szervezet legfontosabb feladatának, hogy az ágazatban megteremtsék a feltételeket, hogy valamennyi piaci szereplő elégedettség legyen. Ő is megerősítette, hogy a juhászat viszonylag kedvező helyzetben van a többi állattenyésztő ágazathoz képest, mert kevésbé érinti az energia- és a takarmányáremelkedés. Sőt, mivel a termelése csaknem egészét külföldre értékesíti, az exportjának kedvez a gyenge forint, miközben a minimális az ágazat importja.

Mezőszentgyörgyi Dávid. Reméli, hogy húsvét közeledtével visszatér a hazai családokba a régi keresztény szokás, és bárányhúst tesznek az ünnepi asztalra

 

Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet ügyvezető igazgatója nagy előrelépésként értékelte a juh- és bárányhús fogyasztásösztönző kampányt. A kis költségvetésű szervezet önállóan nem is lett volna képes ilyen nagy tömeget megszólító kampány lebonyolítására. Megköszönte az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum támogatását a promóciós kampány megszervezésében.  Reméli, hogy húsvét közeledtével visszatér a hazai családokba a régi keresztény szokás, és bárányhúst tesznek az ünnepi asztalra, egyszersmind segítve az ágazatot, növelvr a belföldi értékesítést is.

 

Facebook Comments