Félszáz bor a Berlini Magyar Szüreten

Németországban félszáz magyar bor mutatkozott be az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Berlini Nagykövetsége együttműködésével. Az idén a Berlini Magyar Szüretet már 11. alkalommal, a Hungarian Wine Business Program keretében rendezték meg. A magyar borászok a mesterkurzuson és a sétáló kóstolón borkereskedőknek, szakújságíróknak, étterem- és borbártulajdonosoknak mutaták be illetve  népszerűsítették a hazai borokat valamint a német piacon már jelenlévő és újként belépő termelőket.

Németország a magyar agrárágazat egyik legfontosabb exportpiaca, az ide irányuló borexport az elmúlt 5 éves trend alapján továbbra is stabil piacot jelent a nagyságrendileg évi 17 millió eurós kivitellel. A fejlődés további pozitívuma, hogy a palackozott bor kivitele mennyiségben és értékben is 10%-kal nőtt, amely a magyar élelmiszergazdaság hozzáadott értékét növeli.

Az immár 11. alkalommal megrendezett Berlini Magyar Szüret imázsépítő szerepet is betölt. A rendezvény idén először kizárólag a magyar bortermelőkre koncentrált, ennek keretében a Balaton, Pannon, Tokaj borrégiókból Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus egy 12 tételes vezetett borkóstolót tartott, ezt követően pedig a résztvevő tucatnyi borászat további, összesen több mint ötven tételét ismerhették meg sétáló kóstoló keretében. Az eseményen a magyar borászoknak lehetőségük nyílt a szakmai közönséggel boraik és pincészeteik megismertetésére, és a magyar bor folyamatos népszerűsítésére.

Az eseményt megelőzően az egyik legjelentősebb németországi borszakmai lapban, a Meininger Weinwirtschaft-ban az AMC egy négyoldalas, a magyar borokat bemutató, átfogó cikket is megjelentetett, amelynek célja szintén a magyar bor imázsának építése volt.

Facebook Comments